Jornades europees de patrimoni 2017

Aquest cap de setmana es celebren els actes de les JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI 2017. El Museu d’Història de la ciutat, en col·laboració amb l’Àrea de Medi Ambient i de l’Associació d’Amics del Museu de Sant Feliu de Guíxols, portarà a terme un seguit d’activitats d’accés lliure i gratuït durant el cap de setmana. Entre aquestes activitats, volem destacar:

• Divendres dia 6: A les 19.00 hores, a la Biblioteca Pública Octavi Viader, comença la campanya BIBLIOTQUES AMB GUST… amb la presentació del llibre: “Tinars, el gust per la tradició“, a càrrec de Marc Gascons, guardonat amb una estrella Michelin.

• Dissabte dia 7: A les 10 hores, al Museu d’Història del Monestir, FARMACIOLA DE TARDOR. Taller de preparació de xarop per a la tos a base de saüc, a càrrec de Judith Ramírez, membre de l’Associació Etnobotànica Rusticana.
    Amb aquesta activitat us proposem l’aprenentatge de la preparació d’un xarop per a la tos a base de saüc i altres plantes medicinals. Prèviament es farà una sortida de reconeixement i recol·lecció de plantes remeieres. Cal que els participants portin una ampolleta per posar-hi el xarop un cop elaborat.

• Dissabte dia 7: A les 17 hores, al Museu d’Història del Monestir, conferència Amb el títol “camins de ronda de la Costa Brava, paisatge cultural UNESCO?”, a càrrec d’Àngel Morillas, membre d’ICOMOS i responsable estatal del projecte El Patrimoni en mans dels joves dins el Pla d’Escoles Associades de la UNESCO.
    Aquesta conferència ha de servir per poder reflexionar sobre la possibilitat que els Camins de ronda de la Costa Brava esdevinguin Patrimoni Mundial de la UNESCO en la categoria de “paisatge cultural” farem un breu repàs i parlarem i veurem llocs que ja han obtingut aquesta denominació.

• Diumenge dia 8: A les 11 hores del matí, ruta guiada. trobada a la porta del Monestir per recórrer l’ITINERARI BORDÀS. Passejada comentada per conèixer l’obra del que va ser arquitecte municipal Joan Bordàs i Salellas, a càrrec de Josep M. Vicens, president de l’Associació Amics del Museu de Sant Feliu de Guíxols.
    Amb aquesta activitat, que organitzem des de la nostra entitat, volem reseguir les actuacions més destacades de l’arquitecte Joan Bordàs, com el mercat municipal cobert, la barana de la façana marítima, la casa Arxer de la rambla del Portalet, la casa Dawson de l’avinguda Juli Garreta, i d’altres edificis i espais urbans destacats.

By | 2017-10-18T15:19:19+00:00 octubre 6th, 2017|General|0 Comments